آنالیز بدن با دستگاه INBODY
جولای 20, 2020
کاربرد طب سوزنی در زیبایی
آگوست 16, 2020

طب سوزنی با قدمتی هزاران ساله  به­ عنوان بخشی از طب سنتی چینی است که  امروزه استقبال از آن در جهان به طور چشمگیری در حال افزایش است . طب سوزنی از سال ۱۹۷۰ مورد تایید سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک روش درمانی موثردر بسیاری از بیماری ها  قرار گرفته است.به گزارش مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری (NCBI)، در سال 2014، در ایالات متحده آمریکا، بیش از 10 میلیون مورد درمان با طب سوزنی صورت گرفته است.

در این شیوه درمانی پزشک با وارد نمودن سوزنهای استریل ظریف و یکبار مصرف در سطح بدن ، از یکسو انباشتگی و انسداد انرژی را برطرف می‌کند و از سوی دیگر کمبود انرژی حیاتی را در ارگان‌ها و مسیرهای مربوط به آن‌ها در سراسر بدن، درمان می‌کند.

مکانیسم اثر طب سوزنی لاغری:

طب سوزنی با مکانیسم هایی مانند افزایشِ متابولیسم ،کاهش اشتها،کاهش استرس،رفع یبوست ،درمان بیماری های زمینه ای  که تشدید کننده چاقی هستند مانند کم کاری تیروئید و سندرم تخمدان پلی کیستیک ، باعث کاهش وزن می شود .

روش انجام طب سوزنی :

پزشک متخصص طب سوزنی ، سوزن های بسایر ظریف که کاملا استریل و یکبار مصرف هستند را در نقاطی از بدن قرار میدهد . به علت نازک بودن سوزن ها ،معمولا  بیمار یا دردی ندارد یا درد بسیار کمی را حس می کند.  بعد از گذشت زمان لازم و دراوردن سوزنها ، معمولا پوست حالت قبلی خود را دارد اما در موارد کمی  هم ممکن است  در آن نقطه قطره ای خون باید یا کبودی و درد ایجاد شود که به تدریج کم می شود و از بین میرود .ممکن است در همه یا برخی جلسات از تحریک الکتریکی سوزن ها (الکتروآکوپانکچر)استفاده  شود .بنا بر تشخیص و تجویز پزشک طب سوزنی ممکن است از سایر روش های طب چینی مانند بادکش ، گواشا ، خونگیری چینی و .. هم استفاده شود .